Image default
Gaming Reviews

Review – Kingdom Come: Deliverance

Ιστορικό, open world RPG με πολλές προοπτικές και…. bugs.


Εταιρεία ανάπτυξης: Warhorse Studios
Εταιρεία διάθεσης: DeepSilver
Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
Είδος: Historical RPG

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 13 Φεβρουαρίου 2018
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One, PC 
Το είδαμε σε: PlayStation 4


Η εταιρεία ανάπτυξης Warhorse Studios επιχείρησε να ταράξει τα νερά με τον νέο της open world, RPG τίτλο Kingdom Come: Deliverance, επιχειρώντας να βασίσει το παιχνίδι σε ιστορικά γεγονότα και επιλέγοντας κατά κύριο λόγο τον ρεαλισμό έναντι της φαντασίας και των μαγικών δυνάμεων που συναντάμε σε άλλους αντίστοιχους τίτλους. Αν και πρόκειται για έναν τίτλο με αρκετές προοπτικές η συνταγή κάπου χωλαίνει, όπως θα γίνει σύντομα αντιληπτό σε λίγο. 

Η ιστορία μας διαδραματίζεται περίπου στο 1400, στο βασίλειο της Βοημίας. Για τους μη μυημένους, η Βοημία τοποθετείται γεωγραφικά εκεί που σήμερα βρίσκεται η Τσεχία, ενώ κάποτε το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της Βοημίας αποτελούνταν από Γερμανούς και Τσέχους. Σε έναν μικρό οικισμό με το όνομα Skalitz ζει ο πρωταγωνιστής μας Henry, γιος ενός σιδερά και οπλοποιού, ο οποίος έχει αναλάβει την κατασκευή ενός αριστουργηματικού σπαθιού για τον άρχοντα της περιοχής. Ο Henry δεν μπορεί να συμβιβαστεί με την άχαρη και βαρετή ζωή του πατέρα του και ονειρεύεται να περιπλανιέται σε διαφορετικά μέρη και να πολεμάει, απολαμβάνοντας όλα τα οφέλη και την δόξα ενός φημισμένου ιππότη, ιδέες τις οποίες αντικρούει ο πατέρας του που προσπαθεί να τον προσγειώσει στην πραγματικότητα. H ήσυχη ζωή τους ανατρέπεται όταν ένας στρατός εισβάλλει στον οικισμό, σκοτώνοντας όλους τους κατοίκους και την οικογένεια του πρωταγωνιστή μας, ο οποίος μετά βίας γλυτώνει ο ίδιος και ορκίζεται να πάρει πίσω το ξίφος του πατέρα του αλλά και να πάρει εκδίκηση από τον άνθρωπο που του στέρησε τα πάντα. Έτσι, ξεκινάει ένα ταξίδι αναζήτησης, εκδίκησης αλλά και διαρκούς εκπαίδευσης του Henry, ο οποίος καταλήγει να παίζει σημαντικό ρόλο σε ιστορικά γεγονότα της εποχής, με την δική του ιστορία να κρύβει πολλά περισσότερα μυστικά απ’ό,τι ο ίδιος φαντάζεται. 

Σαν υπόθεση, το Kingdom Come: Deliverance αποτελεί έναν πολύ μεστό και ουσιώδη τίτλο, με την φαντασία να συνδέεται πολύ όμορφα με πραγματικά ιστορικά γεγονότα και να δίνουν ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα. Οπτικά, ο τίτλος είναι αρκετά ικανοποιητικός, με έμφαση να δίνεται στην λεπτομέρεια και πολλές διαφορετικές, όμορφα σχεδιασμένες τοποθεσίες της Βοημίας να μας μεταφέρουν στην Μεσαιωνική εποχή και τα δρώμενα. Οι περισσότεροι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι και οι voice actors έχουν πραγματοποιήσει μία αξιοπρεπέστατη δουλειά, η οποία κάνει το τελικό αποτέλεσμα πολύ ευχάριστο στο μάτι ενώ η διάρκεια του τίτλου -περίπου στις 70 ώρες με αρκετά αλλά όχι όλα τα sidequests συμπληρωμένα- θα αφήσουν ικανοποιημένο και τον πιο απαιτητικό παίκτη. Όλα καλά μέχρι στιγμής για τον τίτλο της Warhorse Studios θα έλεγε κανείς… ή μήπως όχι;

Όταν μία εταιρεία ανάπτυξης ξεκινάει να σχεδιάσει έναν open world τίτλο, το εγχείρημα από μόνο του είναι αρκετά δύσκολο. Πρέπει να μπορεί να προβλεφθεί και η παραμικρή λεπτομέρεια για τον τίτλο, κάτι το οποίο εκ των πραγμάτων είναι αρκετά δύσκολο. Το Kingdom Come: Deliverance αποτελεί έναν open world τίτλο με πολλές προοπτικές, οι οποίες ωστόσο δεν μετουσιώνονται στο 100% σε πράξη μέσα στο παιχνίδι. Έτσι, έχουμε έναν χαρακτήρα ο οποίος παρουσιάζει ενδιαφέρον και είναι πολύπλευρος, τον οποίο εμείς επωμιζόμαστε την ευθύνη για να τον μετατρέψουμε από έναν αδαή νέο σε μία απόλυτη μηχανή ολέθρου, έναν ιππότη που θα τον φοβούνται όλοι. Η διαδικασία leveling των στοιχείων του χαρακτήρα μας είναι μακριά και επίπονη, με την αλληλεπίδραση με τους NPCs να παίζει καταλυτικό ρόλο. Πρέπει να προσέχουμε την αμφίεσή μας καθώς και την καθαριότητά μας, έτσι ώστε όταν αλληλεπιδρούμε με άτομα ανώτερης κοινωνικής θέσης να μας παίρνουν στα σοβαρά. Πρέπει να επιδιώκουμε να εκφραζόμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά με τις επιταγές της εποχής, λαμβάνοντας υπ’όψιν ότι τα λόγια τις περισσότερες φορές θα προσεγγίσουν έναν ευγενή, ωστόσο το σπαθί μας θα έχει πολύ μεγαλύτερη επιρροή σε έναν άξεστο στρατιώτη. Αν σε όλα αυτά συμπεριλάβετε δείκτες κούρασης και πείνας για τους οποίους πρέπει να φροντίζουμε -καθώς ο χαρακτήρας μας αν δεν προσέξουμε μπορεί να πάθει ακόμα και τροφική δηλητηρίαση– μπορούμε να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα που συνθέτει τον τίτλο της Warhorse Studios. 

Αντίστοιχα πολύπλοκο αλλά και εντυπωσιακό είναι και το σύστημα μάχης του τίτλου, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία ανάπτυξης ήθελε να το προσεγγίσει όσο πιο ρεαλιστικά γινόταν. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μπάρες που δείχνουν την ζωή μας, την ζωή του αντιπάλου και την αντοχή μας, με το κλειδί σε κάθε μάχη να είναι η στρατηγική, η υπομονή και ο σωστός συνδυασμός κινήσεων, σε ένα σύστημα μάχης που θυμίζει αρκετά σε στυλ αυτό που προσπάθησε να δημιουργήσει η Ubisoft στο For Honour. Έχουμε ένα κουμπί για γρήγορες και ένα για heavy επιθέσεις, ενώ μπορούμε να κλωτσήσουμε ή και να αρπάξουμε τον αντίπαλό μας. Αν και η ρεαλιστική προσέγγιση του συστήματος μάχης σε πρώτη φάση φαίνεται ιδανική, σε σημεία φαίνεται αργή και επαναλαμβανόμενη, με το αποτέλεσμα στο τέλος να μας αποζημιώνει για την προσπάθεια και την επιμονή μας. Ωστόσο, όσος ρεαλισμός υπάρχει στις μάχες σώμα με σώμα, άλλο τόσο λείπει στις μάχες κατά τις οποίες ιππεύουμε το άλογό μας ή χρησιμοποιούμε κάποιο τόξο για να επιτεθούμε από απόσταση. Εκεί τα προβλήματα δεν λείπουν, με πολλές φορές να πεθαίνουμε γιατί δεν μπορούσαμε με τίποτα να πετύχουμε τον εχθρό, αν και μπορεί να τον είχαμε ακριβώς μπροστά μας.

Όλα αυτά βέβαια θα μπορούσαν να θεωρηθούν αναμενόμενα στοιχεία ενός open world τίτλου και μετά τις πρώτες 15 ώρες το σύστημα μάχης συνηθίζεται και με την ταυτόχρονη εξέλιξη του χαρακτήρα μας τα πράγματα γίνονται πολύ καλύτερα και πιο ομαλά. Το παιχνίδι επιβραβεύει την επιμονή του παίκτη στην εξέλιξη του πρωταγωνιστή και η περιήγησή μας στον πολύ όμορφα σχεδιασμένο κόσμο του βασιλείου της Βοημίας μας κάνει να θέλουμε να συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με τον τίτλο. Ωστόσο, όσο πλησιάζουμε προς το Act 3 του τίτλου, κάνουν την εμφάνισή τους ορισμένα bugs, τα οποία εξαφανίζουν markers από τον χάρτη μας ή ακόμα και αντικείμενα από την σωστή τους θέση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αναγκαζόμαστε να κάνουμε load το πιο πρόσφατο save μας προκειμένου να ολοκληρώσουμε κάποιο quest, όπου εκεί μας περιμένει η επόμενη δυσάρεστη έκπληξη. Τα saves στο Kingdom Come: Deliverance είναι αραιά και δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα στον παίκτη. Συγκεκριμένα, μπορούμε να αποθηκεύσουμε την πρόοδό μας είτε όταν κοιμηθούμε σε ένα πανδοχείο είτε πίνοντας ένα δυσεύρετο και ακριβό ποτό, το οποίο ωστόσο θα το βρούμε ελάχιστες φορές κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας. Αυτή η κατάσταση σε συνδυασμό με τα bugs που συναντήσαμε στο παιχνίδι μας έκαναν αρκετές φορές να χάσουμε περισσότερη από μισή με μία ώρα προόδου, προς μεγάλη αγανάκτησή μας. Μπορεί αυτή η κατάσταση να βελτιωθεί σε μελλοντικά updates, δεν παύει ωστόσο να αποτελεί μία δυσάρεστη εμπειρία για τον παίκτη.

Συνοψίζοντας, το Kingdom Come: Deliverance έχει όλες τις προοπτικές να αποτελέσει έναν πολύ αξιόλογο open world τίτλο, εφ’όσον σε μελλοντικό update διορθωθούν τα κακώς κείμενα με τα bugs. Μέχρι τότε μπορούμε να κρατήσουμε την έμφαση στον ρεαλισμό και τα πολύ προσεγμένα γραφικά που μας ταξιδεύουν σε μία άλλη εποχή. 

Ο τίτλος μας παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του review.

Related posts

Review- Bulletstorm: Full Clip Edition

Review – Little Nightmares

Uncharted: The Lost Legacy Review

Άκης Μαύρος

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Login

Do not have an account ? Register here
X

Register