Image default
Gaming PlayStation PlayStation 4 Pro PlayStation VR Reviews

Review – The Elder Scrolls V: Skyrim VR

Ο “Καραγκιόζης” της gaming βιομηχανίας.


Εταιρεία ανάπτυξης:  Bethesda Studios
Εταιρεία διάθεσης: Bethesda Softworks

Διάθεση: I.G.E
Είδος: RPG

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 17 Νοεμβρίου 2017
Κυκλοφορεί για: PS4
Το είδαμε σε: PlayStation 4


Τον τελευταίο καιρό και πιο συγκεκριμένα μετά από την ενασχόλησή μου με το ELEX, κάτι με έτρωγε να ξεκινήσω ξανά το The Elder Scrolls V: Skyrim και να χαθώ για τα καλά στον τεράστιο κόσμο του. Ο λόγος που το καθυστερούσα αφορούσε ένα συγκεκριμένο δίλημμα που με βασάνιζε αρκετά, να ασχοληθώ με την Special Edition του τίτλου που γνωρίσαμε πέρσι ή να δοκιμάσω μια διαφορετική εμπειρία με την VR έκδοση του τίτλου για το PlayStation VR; Τελικά, αποφάσισα να περιμένω λίγο και να ταξιδέψω στην παγωμένη περιοχή του Skyrim, φορώντας στο κεφάλι μου το VR περιφερειακό του PlayStation 4, ελπίζοντας πως θα ζήσω μια διαφορετική εμπειρία παρέα με τον “Laat Dovakiin”.

Αρχικά να αναφέρω πως το The Elder Scrolls V: Skyrim VR είναι αυτούσιο το παιχνίδι που γνωρίσαμε το 2011 και περιέχει επίσης ότι expansion έχει βγει μέχρι και σήμερα. Αυτό από μόνο σημαίνει πάρα πολλά, με το πιο σημαντικό να είναι η μη εκμετάλλευση της ονομασίας του τίτλου, προσφέροντας μας κάτι το διαφορετικό, όπως π.χ ένα minigame ή κάποιο spin-off τίτλο με πολύ μικρή διάρκεια τα οποία και θα ταίριαζαν γάντι στο PlayStation VR. Κάτι τέτοιο έχει συμβεί αν θυμάστε με το Until Dawn.

Από τα πρώτα λεπτά που βρέθηκα πάνω στην άμαξα και όδευμα προς τον ψηφιακό μου αποκεφαλισμό, μέχρι και την στιγμή που βρέθηκα αντιμέτωπος με τον Mirmulnir έξω από την περιοχή του Whiterun, ένιωσα ένα συναίσθημα που δύσκολα περιγράφεται. Επιτέλους είπα, βρέθηκα μέσα στο αγαπημένο μου παιχνίδι! Το The Elder Scrolls V: Skyrim VR, όπως φυσικά και το Resident Evil 7, είναι τρανταχτές αποδείξεις ότι αν μια εταιρία έχει όρεξη και δεν την νοιάζει μόνο το εύκολο χρήμα, μπορεί να μεταφέρει ένα κανονικό παιχνίδι σε VR πλατφόρμα. Βέβαια, η μεταφορά έγινε μαζί με τα όποια προβλήματα το ταλανίζουν εδώ και έξι χρόνια, αλλά πλέον μετά από τόσες διαφορετικές εκδόσεις που έχουμε ασχοληθεί με τον “Καραγκιόζη της gaming βιομηχανίας, έχουμε μάθει να συνυπάρχουμε μαζί τους. 

Αλλαγές και προσθήκες στο gameplay δεν έχουμε. Οι μοναδικές διαφορές που εντόπισα είναι η αλλαγή στον χάρτη και κάτι που ήταν απολύτως λογικό, η αφαίρεση της δυνατότητας να ελέγξουμε τον χαρακτήρα μας σε προοπτική τρίτη προσώπου.

Αυτό που πραγματικά δεν μου άρεσε στο The Elder Scrolls V: Skyrim VR είναι το σύστημα μάχης του. Όπως προείπα, κάποια αλλαγή και προσθήκη στο gameplay δεν έγινε και το ήδη γερασμένο σύστημα μάχης του τίτλου, γέρασε ακόμη πιο πολύ. Επίσης, καλό θα ήταν να εξοντώνετε τους εχθρούς που θα συναντήσετε όσο γίνεται πιο γρήγορα και πριν σας πλησιάσουν, γιατί αν έρθει κοντά σας παραπάνω από ένας, η κατάσταση θα γίνει λίγο χαοτική και θα καταντήσετε να γυρνάτε το κεφάλι σας αριστερά και δεξιά, μήπως και τους εντοπίσετε.

Όπως κάθε τίτλος του PlayStation VR έτσι και το The Elder Scrolls V: Skyrim VR μπορεί να παιχτεί με τα PlayStation Move Controllers, μόνο που δεν σας το συστήνω καθόλου εκτός αν θέλετε να γυρίσετε χοροπηδώντας και τηλεμεταφέροντας τον χαρακτήρας για 50 με 60 ώρες στην βόρεια περιοχή της Tamriel. Όλοι θυμόμαστε τα εντυπωσιακά trailers τέτοιων παιχνιδιών τα οποία και έκαναν χρήση των Kinect, Move ή των Wii Remotes και μας τα παρουσίαζαν όλα ρόδινα. Δυστυχώς θύμα αυτού “μαρκετίστικο” κόλπου έπεσε και το The Elder Scrolls V: Skyrim VR. Μπορεί οι εντολές που δίνουμε στα δύο μας άνω άκρα μέσω των PlayStation Moves να δουλεύουν τέλεια, το πρόβλημα όμως εμφανίζεται στην κίνηση του χαρακτήρα μας, η οποία δεν μπορεί να γίνει ομαλά αλλά με την χρήση τηλεμεταφοράς στο σημείο που επιλέγουμε. Οπότε φέρτε το αυτό σαν εικόνα στο μυαλό σας και το πόσο κουραστικό και άβολο είναι. Ευτυχώς τα πράγματα γίνονται πολύ καλύτερα με την χρήση του DualShock 4 και έτσι έχουμε πραγματική κίνηση στο χώρο.

Είναι γνωστό, ότι κάποιος από το PlayStation VR δεν μπορεί να περιμένει και πολλά πράγματα όσον αφορά τον τεχνικό τομέα του εκάστοτε τίτλου, ειδικά αν αυτός είναι open world και όχι κάποιος τίτλος που διαδραματίζεται σε κλειστά επίπεδα. Η Bethesda λοιπόν έπρεπε να συμβιβαστεί με αυτό, θυσιάζοντας αρκετά στοιχεία του οπτικού τομέα του παιχνιδιού, με το τελικό αποτέλεσμα να φέρνει πιο πολύ στις αντίστοιχες εκδόσεις των PS3 και Xbox 360. Τουλάχιστον όμως κατάφερε να μας προσφέρει αυτούσιο τον τεράστιο, ολοζώντανο και πανέμορφο κόσμο του Skyrim. 

Το The Elder Scrolls V: Skyrim VR αποτελεί διαφήμιση για την τεχνολογία και ένα εξαιρετικό δείγμα του πώς μπορεί να μεταφερθεί ένα “κανονικό” παιχνίδι σωστά σε VR περιβάλλον. Προσωπικά θα προτιμούσα η όλη μεταφορά να γινόταν με την έλευση ενός επί πληρωμή update, όπου όταν ο χρήστης θα κουραζόταν από την χρήση του PlayStation VR, θα μπορούσε να το γυρίσει σε “non-VR Mode”. Αν δεν έχετε ασχοληθεί καθόλου στο παρελθόν με το Skyrim, αυτή είναι η ευκαιρία σας για να μπείτε για τα καλά μέσα στο παιχνίδι!

Ο λόγος που τελικά δεν θα συνεχίσω το Skyrim σε VR, αλλά θα αρκεστώ στην Special έκδοση του…

Ο τίτλος μας παραχωρήθηκε από την IGE, για τις ανάγκες του Review. 

Related posts

Νέο Deal Of the Week στο Playstation Store

Άκης Μαύρος

Gameplay trailer για το Sword Art Online: Fatal Bullet

Gamescom 2017: Πληροφορίες και trailer για το Crew 2

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Login

Do not have an account ? Register here
X

Register