Image default
Gaming PlayStation PlayStation 4 Pro Reviews

Review – Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Ένα πανέμορφο ταξίδι στον χρόνο.


Εταιρεία ανάπτυξης: Vicarious Visions
Εταιρεία διάθεσης: Activision
Διάθεση: IGE S.A
Είδος: Platform

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 30 Ιουνίου 2017
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4
Το είδαμε σε: PlayStation 4 
PEGI: 7


Η Sony στην E3 του 2016 ανακοίνωσε προς χαρά όλων μας την αναδιαμόρφωση των πρώτων τριών παιχνιδιών Crash Bandicoot. Από τότε επικράτησε μεγάλη ανυπομονησία και νοσταλγία στους περισσότερους από τους παλαιότερους χρήστες του Playstation που θα ξαναέβλεπαν τον αγαπημένο τους παιδικό ήρωα να έρχεται ανανεωμένος στην τελευταία κονσόλα της εταιρίας. Το έργο αυτό ανέλαβε η Vicarious Visions, η οποία αποτελεί θυγατρική της Activision και όχι η Naughty Dog, που ανέπτυξε το παιχνίδι αρχικά. Βέβαια, η δημιουργός του Crash ανέμενε, όπως κι εμείς, να δει το αποτέλεσμα που θα πετύχαινε το στούντιο που ανέλαβε την αναδημιουργία του Crash Bandicoot. Τελικά τα κατάφερε;

Θα ήθελα να ξεκινήσω όμως, πριν πάμε στην ανάλυση της νέας έκδοσης, αναφέροντας μερικές βασικές πληροφορίες για τα Crash Bandicoot 1, 2 και 3, ώστε να κατατοπίσουμε καλύτερα τους νεότερους χρήστες, αλλά και γενικότερα αυτούς που δεν είχαν την τύχη να παίξουν τα παιχνίδια αυτά την εποχή που κυκλοφόρησαν. Για όσους θέλουν απλώς να μάθουν αν όντως αξίζει να ξαναπαίξουν τα παιχνίδια που έπαιξαν πριν είκοσι χρόνια θα τους πρότεινα να συνεχίσουν την ανάγνωσή τους παραλείποντας τις παρακάτω τέσσερις παραγράφους από το σχετικό σημείο που θα δείτε πιο κάτω.

Πρώτα απ’ όλα τα παιχνίδια που περιέχονται -δηλαδή τα Crash Bandicoot, Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back, Crash Bandicoot 3: Warped- είναι μία τριλογία της οποίας η πλοκή συνδέεται μεταξύ των τριών τίτλων. Πιο συγκεκριμένα, η ιστορία του πρώτου παιχνιδιού ξεκινά όταν ο Dr. Neo Cortex, παραλείποντας τους ενδοιασμούς του συνεργάτη του Dr.- Nitrus Brio, χρησιμοποιεί μία νέα μηχανή που έχουν κατασκευάσει για να εξελίξουν τον αιχμάλωτο Crash και να τον χρησιμοποιήσουν για τους δικούς τους κακούς σκοπούς. Αλλά τα πράγματα βγαίνουν εκτός ελέγχου και ο Crash ελευθερώνεται χωρίς όμως να γλυτώσει μαζί του και η κοπέλα του η Tawna για την οποία θα κάνει ένα περιπετειώδες ταξίδι ώστε να τη σώσει και να σταματήσει τα μοχθηρά σχέδια του Δόκτωρα Cortex.

Γενικότερα, τα γεγονότα και των τριών τίτλων παρουσιάζουν την αιώνια κόντρα των δύο πλέον μισητών εχθρών Crash και Cortex αλλά και των δύο πνευμάτων, που τους ακολουθούν και τους καθοδηγούν, ονομαζόμενα Aku-Aku και Uka-Uka αντίστοιχα. Για να εμποδίσει όμως ο αγαπημένος μας Crash τον μανιακό Cortex θα χρειαστεί να περάσει πολλά εμπόδια, να νικήσει δυνατούς εχθρούς, ακόμη και να ταξιδέψει στο χρόνο. Ένα σημαντικό μειονέκτημα του συνόλου του N.Sane Trilogy είναι πως και τα τρία παιχνίδια ακολουθούν ένα συγκεκριμένο μοτίβο -που θα εξηγήσουμε αργότερα- το οποίο ίσως να κάνει κάποιους να βαρεθούν ή να χάσουν την αγωνία για την εξέλιξη των γεγονότων. Βέβαια, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν πως τα παιχνίδια αυτά έχουν δημιουργηθεί μεταξύ 1996-1998 και στην φετινή επανέκδοση τους δεν έχουν τροποποιηθεί στο κομμάτι της πλοκής, άρα δε μπορούμε να βαρύνουμε την εταιρία που το ανέλαβε με αυτό.

Προχωρώντας, στο gameplay το πρώτο που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι πως και τα τρία Crash Bandicoot είναι παιχνίδια πλατφόρμας. Οι ικανότητες που θα πρέπει να αξιοποιήσετε αποτελεσματικά είναι το άλμα, το δημοφιλές στριφογυριστό χτύπημα (σπιν), το τάκλιν και το σκύψιμο. Με αυτά θα αποφύγετε εμπόδια, θα εξολοθρεύετε εχθρούς, θα σκαρφαλώσετε τοίχους κ.ο.κ. Οι αποτυχίες σας όμως θα είναι περιορισμένες καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες προσπάθειες που καθορίζονται από τις ζωές που δίνονται εξ’ αρχής από το παιχνίδι αλλά και συλλέγονται μέσα από το παιχνίδι. Αν ξοδέψετε όλες σας τις ζωές ενώ βρίσκεστε μέσα σε μία πίστα το παιχνίδι σας αναγκάζει να την ξεκινήσετε ολότελα από την αρχή. Επιπροσθέτως, εντός της πίστας χρειάζεται να συλλέξετε μήλα, τα οποία σας προσφέρουν ζωές για κάθε εκατό που μαζεύετε. Ακόμη, υπάρχουν διασκορπισμένα κιβώτια στα οποία μέσα κρύβονται μήλα ή ατόφιες ζωές τα οποία είναι καλό να σπάτε.

Επίσης, ένα σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού είναι οι αρχηγοί του. Μετά από πέντε απλές πίστες εμφανίζεται κι ένας δυνατός αντίπαλος τον οποίο θα χρειαστεί να αντιμετωπίσετε. Ο καθένας από αυτούς έχει συγκεκριμένες ικανότητες και αδυναμίες, τις οποίες θα πρέπει να αποκωδικοποιήσετε για να τον νικήσετε. Συνήθως στα bosses θα ξοδέψετε πολλές από τις ζωές σας καθώς η δυσκολία, ειδικά στα τελευταία, είναι υψηλή. Βέβαια, ιδιαίτερη δυσκολία δεν παρουσιάζεται μόνο στους αρχηγούς. Σε πολλές πίστες είναι σίγουρο πως θα κολλήσετε αρκετές φορές. Η υπομονή και η επιμονή είναι αναγκαία καθώς ο εκνευρισμός θα είναι μεγάλος, ειδικά για κάποιον αρχάριο. Για τους πιο έμπειρους που θα τερματίσουν εύκολα την τριλογία, υπάρχουν και κάποιες πιο προκλητικές αποστολές, όπως η συλλογή όλων των κιβωτίων της πίστας ή επίτευξη του τερματισμού μιας πίστας σε ένα συγκεκριμένο χρόνο(time trial).

Για να συνοψίσουμε τα του gameplay και να προχωρήσουμε στα τεχνικά του παιχνιδιού αυτό που οφείλετε να γνωρίζετε είναι πως η γενική ιδέα του τίτλου δεν είναι διόλου περίπλοκη. Αποφυγή εμποδίων κι εχθρών, συλλογή κιβωτίων κτλ. Αυτό που το κάνει δύσκολο δεν είναι η πληθώρα των ικανοτήτων που πρέπει να εκτελέσετε, αλλά η σωστή χρήση των ικανοτήτων αυτών την κατάλληλη στιγμή.

(Διαβάστε από εδώ αν έχετε παίξει ήδη και τα τρία παιχνίδια Crash Bandicoot.)

Πάμε όμως να αναλύσουμε τα νέα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού και τις διαφορές με το αρχικό παιχνίδι. Το πρώτο κομμάτι που είναι εμφανές σε όλους μας, και είναι αυτό στο οποίο πόνταρε η εταιρία έκδοσης του, δεν είναι κάτι άλλο από την ριζική μεταμόρφωση του οπτικά. Οι ίδιοι οι χαρακτήρες με πρωταγωνιστή βέβαια τον Crash, αλλά και οι πίστες από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού, έχουν αναδιαμορφωθεί στην εικόνα τους. Η τεράστια αλλαγή στα γραφικά και την ανάλυση έγινε και στους τρεις τίτλους που περιέχει το πακέτο, που βέβαια στο τελευταίο είναι πιο έντονη, καθώς εκεί, η βάση που βρήκαν στην Vicarious Visions ήταν καλύτερη από τα προηγούμενα.

Συγκεκριμένα, το παιχνίδι “τρέχει” στο Playstation 4 και στο Playstation 4 Slim στα 1080p και 30fps, ενώ στο Playstation 4 Pro σε 4K και 30fps (33.3 για την ακρίβεια). Τα Frame Drops είναι ένα πολύ σπάνιο πρόβλημα το οποίο μπορεί και να μη συναντήσετε καθόλου. Να πούμε πως δεν χρειάζεται καν να κάνουμε τη σύγκριση των γραφικών της PS1 με την PS4 έκδοση, γιατί οι βελτιώσεις είναι ολοκληρωτικές. Εν ολίγοις, η εικόνα που θα αντικρίσετε και στις δύο περιπτώσεις μοιάζει με ένα καλοφτιαγμένο κάδρο, καθώς συνδυάζει το Animated στοιχείο με τα σύγχρονα γραφικά με ιδανικό τρόπο.

Όσον αφορά τις αλλαγές στο gameplay είναι οι απολύτως απαραίτητες. Πρωτίστως, προστέθηκε η κίνηση σε άξονα 360 μοιρών με αποτελεσματική χρήση του αναλογικού μοχλού, καταργώντας την κίνηση μόνος προς τέσσερις κατευθύνσεις με τα βελάκια που είχαμε συνηθίσει στο Playstation 1. Επιπλέον, έχουν γίνει μερικές διορθώσεις σε πίστες όπου είχαν σημεία στα οποία μετά από κάποιο άλμα δεν αλληλεπιδρούσαν καλά με την κίνηση μας, παραβλέποντας τους φυσικούς νόμους. Τέλος, παρατηρείται και αισθητή μείωση στα Loading Screens τα οποία πλέον δεν γίνονται κουραστικά, όπως κάποτε.

Κατά τ’ άλλα το παιχνίδι μεταφέρεται αναλλοίωτο στον χρήστη, χωρίς τροποποιήσεις στην ιστορία, τις πίστες ή τους χαρακτήρες του. Η εξέλιξη του τίτλου είναι ακριβώς η ίδια με αυτήν που ζήσαμε αρκετά χρόνια πριν. Κατ’ εμέ κανένας άλλος παρά ο δημιουργός του θα μπορούσε να αλλάξει το Crash Bandicoot και σωστά το νέο στούντιο δεν άλλαξε κάτι από τα αυτά. Η τριλογία αυτήν περιέχει αρκετά πλούσιο περιεχόμενο για κάθε παίχτη και το μόνο που χρειαζόταν ήταν μια αισθητική αλλαγή, η οποία κατά την γνώμη μου έγινε με επιτυχία. 

Έτσι, αυτό που είχα να κάνω στο Crash Bandicoot N.Sane Trilogy δεν ήταν να αξιολογήσω την δουλειά της Naughty Dog το 1996, παρά μόνο να ελέγξω αν οι βελτιώσεις του τίτλου είναι αρκετές και αν όντως ο Crash μπορεί να αντέξει τον σκληρό ανταγωνισμό από τα σύγχρονα παιχνίδια του Playstation 4. Μπορεί δηλαδή το Crash Bandicoot να ικανοποιήσει τις επιθυμίες και τις απαιτήσεις ενός gamer του 2017 ή αποτελεί ένα αδιάφορο remaster που ανήκει στο παρελθόν; Ευτυχώς για εμένα η κοσμοσυρροή στα καταστήματα για την αγορά του παιχνιδιού διευκόλυνε τη θέση μου, η οποία είναι πως ναι, ο Crash έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει και να κοντράρει επάξια μετά από είκοσι χρόνια τα καινούρια παιχνίδια . Η Sony και η Activision είχαν, ευτυχώς, τα κότσια -και το μπάτζετ- να “ξεθάψουν” τον ξεχασμένο, αλλά λατρεμένο, ήρωα και να τον ξαναφέρουν στην επιφάνεια με επιτυχία.

Κλείνοντας, θέλω να συμβουλέψω όσο μπορώ αμφότερους αυτούς που ενδιαφέρονται να ξαναπαίξουν το Crash Bandicoot αλλά και όσους δεν το έχουν δοκιμάσει στο παρελθόν και αναρωτιούνται αν αξίζει να το αγοράσουν για πρώτη φορά. Αν έχετε παίξει ήδη το Crash και το έχετε επιθυμήσει σίγουρα η ανανεωμένη έκδοση είναι ιδανική για να το ξαναθυμηθείτε, όμως αν ενδιαφέρεστε να δείτε κάτι διαφορετικό θα είναι μόνο οπτικά, δεν υπάρχει κάποιο επιπλέον περιεχόμενο. Τους νέους χρήστες θα τους πρότεινα σίγουρα να το δοκιμάσουν καθώς μιλάμε για τρεις εκ των κορυφαίων τίτλων της δεκαετίας του ’90 τα οποία επιστρέφουν εκσυγχρονισμένα στα τωρινά δεδομένα και συμπυκνωμένα στην τιμή του ενός.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την IGE SA, για τις ανάγκες του Review. 

Related posts

Ημερομηνία για τη closed beta του Ghost Recon: Wildlands

Νέο trailer για το Detroit: Become Human

Kingdom Come: Deliverance | To νέο story trailer μας παρουσιάζει τον πρωταγωνιστή

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Login

Do not have an account ? Register here
X

Register